Waarom een private label?
Op deze pagina kunt u alles vinden over het hebben van een private label onder uw eigen bedrijfsnaam. Zo vindt u een opsomming van de voordelen, een stappenplan voor het opstarten van een eigen label en voorbeelden van bedrijven die u al zijn voorgegaan.
- Om uw bedrijf nog meer onder de aandacht te brengen,
- Om nog meer of betere service te verlenen aan uw klanten,
- Om uw omzet te verhogen
- Om het succes van uw bedrijf te onderstrepen
- Als u meerdere winkels of horecabedrijven heeft kan een private-label financieel op meerdere fronten aantrekkelijk zijn
- U bepaalt zelf welke melange er in uw verpakking komt en u kunt zelfs een hele nieuwe melange samen laten stellen.
- U kunt de koffie die u aanbiedt ook verkopen.
- Daarnaast kunt u alle producten om de koffie heen van uw eigen koffielabel voorzien denk daarbij aan cappuccino-, espresso- en latte macciato kop en schotel, suikersticks, papieren druppelvangers enz.
Op weg naar een eigen label
Als u samen met ons een koffie onder uw eigen label gaat ontwikkelen zijn er een aantal punten die heel belangrijk zijn en waaraan de uiterste zorg moet worden besteed om de verwachtingen van uw klanten waar te maken.
De drie belangrijkste punten voor een succesvol private label zijn:
- Naam
- Uitstraling
- Mélange
Het draait dus allemaal om koffie op maat. Hebben wij uw interesse gewekt? Maak dan snel een afspraak voor een brainstormsessie. Wilt u verder geïnformeerd worden klik dan hier.
1. Het bedenken van de naam van de koffie
De naam is heel belangrijk voor het koffie belevingsgevoel van uw klant. Alleen het vermelden van uw bedrijfsnaam is in dat geval wat mager. Het nadenken over een bij uw bedrijfsnaam passende naam voor de koffie mélange, die uw bedrijfsnaam op juiste wijze ondersteunt en daarmee ook binnen het totaalconcept past, is een wenselijke en wezenlijk stap.
2. Het ontwerpen van de verpakking
De uitstraling is het volgende punt waar zeker veel aandacht naar uit zal moeten gaan. Het vermelden van enkel uw bestaande bedrijfslogo zal niet voldoende zijn. Vanuit de naam van uw eigen koffiemelange(s) is de ontwikkeling van een fraaie private label huisstijl, die uw mélange recht doet en uw klant direct trek geeft in zo’n lekker kopje espresso, een must. Deze uitstraling kan vervolgens toegepast worden op alles wat met uw eigen koffielabel te maken heeft denk daarbij aan: de verpakking, de kopjes, de suikersticks, de druppelvangers enz.
3. Het samenstellen van de mélange
Wij laten u diverse mélanges proeven om zo samen met u tot een keuze te komen voor uw eigen koffielabel. Uiteindelijk schaven we net zo lang aan de samenstelling van een mélange totdat u helemaal tevreden bent en de mélange geschikt is om te worden verwerkt in uw eigen verpakking.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
De hierboven genoemde stappen op weg naar uw eigen koffielabel vormen het begin.
Uiteraard sluiten we ook een contract met u af dat garant staat voor de constant kwaliteit van het mélange en waarin alle afspraken omtrent de samenwerking zijn vastgelegd.
Onze ambassadeurs
Royal Taste heeft al verschillende private labels ontwikkeld. Dit zijn stuk voor stuk goede ambassadeurs voor de ontwikkeling van een eigen koffielabel. Tijdens een persoonlijk gesprek kunnen wij u informeren over hoe dergelijke private labels tot stand zijn gekomen. Zo krijgt u een reële kijk in de keuken!
Omdat smaken verschillen stemmen wij onze mélanges maar ook de manier waarop we met u samenwerken, graag op u af. Naast een constante kwaliteit van onze mélanges bouwen we ook graag samen met u aan een constante relatie die een toegevoegde waarde heeft voor de positie van uw bedrijf.
Voor het ontwerp van uw nieuw te ontwikkelen koffielabel, verpakking (zakken en dozen) en andere bijproducten zoals kop en schotel, druppelvangers enz. werken wij samen met Biezonder, Bureau voor vormgeving & reclame. Dit bureau heeft ervaring in het ontwerpen van totaalconcepten rondom de ontwikkeling van een private label en werkt graag en enthousiast met u mee aan de totstandkoming daarvan.